۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

  • شناسه : 264
  • 07 بهمن 1398 - 9:24
  • 765 بازدید
  • ارسال توسط :
  • نویسنده : مهدی امامی
  • منبع : موسسه کودکان هوشمند
ایران در رقابت تیمی محاسبه ذهنی با چرتکه در مالزی اول شد
ایران در رقابت تیمی محاسبه ذهنی با چرتكه در مالزی

ایران در رقابت تیمی محاسبه ذهنی با چرتکه در مالزی اول شد

كوالالامپور- ایرنا- كودكان و نوجوانان ایرانی امروز (یكشنبه) با كسب مقام نخست تیمی و نتایج درخشان انفرادی،پرچم كشورمان را در هجدهمین دوره مسابقات بین المللی محاسبات ذهنی با چرتكه ' پاما' كه در مالزی برگزار شد، به اهتزاز درآوردند.

هجدهمین دوره مسابقات بین المللی محاسبات ذهنی با چرتکه (پاما ) امروز در محل مسابقات برجایا تایمز اسکویر از ساعت ۹ صبح آغاز شد و تا شامگاه یکشنبه به وقت محلی ادامه داشت.
در سالن محل مسابقات ، علاوه بر حضور ۷۶۵ نفر کودک و نوجوان از ۲۴ کشور مختلف دنیا، خانواده های آنها نیز حضور داشتند که این موضوع شور و حال خاصی به این مسابقات داده بود.
پرچم ایران در میان پرچم های کشورهای شرکت کننده در مسابقات در سالن برگزاری مسابقات که در چندین مرحله برگزارشد، به اهتزاز درآمد و پدر و مادران کودکان و نوجوانان ایرانی نیز با تکان دادن پرچم ایران ، تصاویر زیبایی را از پیروزی تیم کشورمان در میان سایر ملل دراین محل مسابقات به نمایش گذاشتند.
صدها کودک و نوجوان درحالیکه چرتکه های کوچکی را در کنار خود داشتند در مراحل مختلف این آزمون بین المللی ، به سوال هایی پاسخ دادند که عملیات پیچیده ریاضی در مراحل اولیه با استفاده ازچرتکه و در مراحل بالاتر بدون اتکا به این ابزار، محاسبه می شد.
کودکان و نوجوانان در مراحل بالاتر که چرتکه نداشتند، فرمول های پیچیده ریاضی را در فرصتی زمانی بسیار محدود با حرکت سریع دستان خود در فضا و با استفاده از ذهن پاسخگو بودند که برای ناظران این مسابقه کاری جالب و حیرت انگیز بود.
تیم ۳۵ نفره ایران در ۵ گروه سنی در این مسابقات شرکت کرد و در پایان یک روز مسابقه نفس گیر با ۲۹ نفر قهرمان، ۲ نفر قهرمان قهرمانان و ۴ برگزیده اول آن را به پایان رساند.
نتایج تیمی کودکان و نوجوانان ایرانی به شرح ذیل اعلام شد:
– گروه A و B رده سنی ۸ تا ۱۰ سال هستند هر دو قهرمان شدند.
در گروه A که ۱۱نفر شرکت داشتند ، همگی قهرمان شدند و ‘مهدی کرامتی’ از کرمانشاه قهرمان قهرمانان مسابقات این رده بود.
ایلیا کلویی از بوشهر و زهرا لطفی علی آبادی از کرمانشاه نیز دو نفر برگزیده اول بودند.
– در گروه B این مسابقات نیز ۱۱ نفر از ایران شرکت کردند که ۱۰ نفر از آنها قهرمان شدند و ‘محمد طه برزی’ از استان کرمانشاه قهرمان قهرمانان شد. شایلی رخشانی از همدان نیز در این گروه از مسابقات برگزیده اول شد.
– درگروه C نیز هر ۹ نفر شرکت کننده ایران قهرمان شدند.
– در گروه D هر سه نفر شرکت کننده ایرانی قهرمان شدند.
– در گروه E نیز یاسمن آستانی از کرمانشاه و تنها شرکت کننده ایرانی در این رده سنی برگزیده اول شد.
مدیرعامل مؤسسه کودکان هوشمند و سرپرست هیات اعزامی عصر یکشنبه پس از پایان مسابقات بین المللی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت : تیم ایران با تلاش شبانه روزی و با آمادگی لازم دراین مسابقات حضور یافت.
روح‌الله مخبریان افزود: اعضای تیم ایران گلچینی از بیش از ۳۰۰ کودک و نوجوان نابغه ایرانی هستند که پس از برگزاری آزمون های داخلی موفق به شرکت در مسابقات بین المللی پاما در مالزی شدند.
مخبریان توضیح داد که تیم ایران به همراه خانواده های آنها یک گروه ۱۰۰ نفره را تشکیل می دهند.
به گفته وی، ۲۱ دختر و ۱۴ پسر درتیم ایران بودند که یک دوقلوی دخترهم در میان آنها حضور دارند.
به گفته وی کودکان ایرانی در ۵ گروه سنی مختلف ، در این آزمون بین المللی شرکت کردند و این نونهالان در ایران در سه مرحله محاسبه ذهنی با چرتکه را آموختند که در مرحل نهایی محاسبات بدون چرتکه و ذهنی انجام می شود.
مخبریان، موسسه کودکان هوشمند را یکی از ۲۰ شرکت فعال در پارک ملی فناوری های نرم و صنایع فرهنگی در دانشگاه علم و فرهنگ دانست که از سال ۱۳۹۱ ، درحوزه محاسبات ذهنی با چرتکه فعالیت دارد تا روش های نوین آموزشی دردنیا را در ایران نیز گسترش دهد.
تیم ۳۵ نفره ایران شامل ۹ نفر از استان‌ البرز، ۲ نفر لرستان، ۲ نفر بوشهر، ۲ نفر تهران، ۲ نفر زنجان، ۴ نفر‌ مرکزی، یک نفر کردستان، ۱۰ نفر کرمانشاه، ۲ نفر هرمزگان و یک نفر از استان همدان هستند.
ایران عضو انجمن جهانی محاسبات ذهنی با چرتکه ‘پاما’ PAMA GLOBAL|PAN PACIFIC Abacus & Mental Arithmetic Association است.
تایوان مبدع این روش محاسبات ذهنی با استفاده از چرتکه بوده و به همین دلیل مقر اصلی انجمن از سال تاسیس ۱۹۹۹ در تایوان قرار دارد.
ایران ، سال ۲۰۱۶ به عنوان ناظر و پس از آن در دو دوره در مسابقات بین المللی پاما شرکت کرده است.
مسابقات پاما سال گذشته در آفریقای جنوبی و امسال در مالزی برگزار شد.
توسعه محاسبات ذهنی با چرتکه و بکارگیری آن یکی از روش های علمی است که سبب می شود آموزش دیدگان از عملکرد بهتر ذهنی در فعالیت های عادی زندگی خود استفاده کنند.
تایوان، مالزی، تایلند، کانادا، هنگ‌کنگ، آمریکا، آفریقای جنوبی، ویتنام، کره جنوبی، لبنان، عربستان سعودی، استرالیا، هند، روسیه، چین، قزاقستان، امارات، ازبکستان، مصر، تاجیکستان، یمن و ایران اعضای انجمن جهانی پاما هستند.
نوزدهمین دوره مسابقات بین المللی پاما سال آینده در تایلند برگزار می شود.

۱ دیدگاه

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*