۞ امام علی (ع) می فرماید:
هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

موقعیت شما : صفحه اصلی » خانه فرهنگ عقیق » مسابقات بین المللی PAMA
  • شناسه : 256
  • 07 بهمن 1398 - 9:01
  • 628 بازدید
  • ارسال توسط :
  • نویسنده : مهدی امامی
  • منبع : موسسه کودکان هوشمند
مسابقات بین المللی’پاما’ با حضور ایران در مالزی برگزار می شود
هجدهمین دوره مسابقات بین المللی محاسبات ذهنی با چرتكه 'پاما

مسابقات بین المللی’پاما’ با حضور ایران در مالزی برگزار می شود

كوالالامپور- ایرنا- هجدهمین دوره مسابقات بین المللی محاسبات ذهنی با چرتكه 'پاما' روز آخر ماه جاری میلادی (9 دی ماه) در كوالالامپور مالزی با حضور 35 كودك و نوجوان نابغه ایرانی برگزار می شود.

روح‌الله مخبریان مدیرعامل مؤسسه کودکان هوشمند و سرپرست هیات اعزامی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود که این ۳۵ کودک امسال از بین ۳۲۳ نوجوان نابغه ایرانی از سراسر کشور برای شرکت در مسابقات بین المللی مالزی انتخاب شده و به این کشور سفر کرده اند .
به گفته وی،ایران عضو انجمن جهانی محاسبات ذهنی با چرتکه ‘پاما’ PAMA GLOBAL|PAN PACIFIC Abacus & Mental Arithmetic Association بوده که مقرآن در تایوان است و این انجمن از سال ۱۹۹۹ تاسیس شده و کشورهای بسیاری درجهان دراین انجمن عضویت دارند.
درمسابقات امسال مالزی ۷۶۴ شرکت کننده از ۲۴ کشور حضور دارند.
ایران از سال ۲۰۱۶ به صورت ناظر و از سال ۲۰۱۷ به طور رسمی در مسابقات بین المللی پاما که هرسال در یک کشور برگزار می شود، شرکت کرده است.
انجمن بین المللی پاما سه کارکرد پرورش مربیان روش های جدید آموزشی ، برگزاری مسابقه بین المللی محاسبات ذهنی با چرتکه و توسعه این جریان آموزشی در کشورهای مختلف را مورد پیگیری قرار داده است.
به گفته وی، کودکان و نوجوانان در مقاطع مختلف سنی ۵ تا ۱۴سال در گروههای مختلف آموزش می بینند .
نونهالان در سه مرحله محاسبه ذهنی با چرتکه را می آموزند که در مرحل نهایی محاسبات بدون چرتکه و ذهنی انجام می شود.
مخبریان گفت که امسال ۳۵ کودک نابغه به همراه خانواده های خود که یک گروه ۱۰۰ نفره هستند با سفر به مالزی در مسابقات بین المللی پامام در ۵ گروه سنی مختلف ، شرکت می کنند.
به گفته مخبریان، موسسه کودکان هوشمند یکی از ۲۰ شرکت فعال در پارک ملی فناوری های نرم و صنایع فرهنگی در دانشگاه علم و فرهنگ است و از سال ۱۳۹۱ ، درحوزه محاسبات ذهنی با چرتکه فعالیت دارد تا روش های نوین آموزشی دردنیا را در ایران نیز گسترش دهد.
وی توضیح داد: سال گذشته ۱۱ نفر از کودکان نابغه ایرانی برای اولین بار در مسابقات پاما در آفریقای جنوبی شرکت کردند. این مسابقات قرار است سال آینده در تایلند برگزار شود.
مدیرعامل موسسه کودکان هوشمند همچنین افزود: این تیم از۱۰ استان‌ البرز، لرستان،‌ بوشهر، تهران، زنجان، مرکزی، کردستان، کرمانشاه، هرمزگان وهمدان در مسابقات بین المللی محاسبات ذهنی با چرتکه شرکت می کنند.
به گفته مخبریان ، ۲۱ دختر و ۱۴ پسر دراین گروه هستند که یک دوقلوی هم در میان آنها حضور دارند.
وی تاکید کرد: ایران پیشنهاد داده است تا در سال ۲۰۱۹ میزبان کشورهای مختلف برای برگزاری مسابقات بین المللی محاسبات ذهنی با چرتکه باشد.
مدیرعامل موسسه کودکان هوشمند با بیان اینکه توسعه محاسبات ذهنی با چرتکه و بکارگیری آن در امورات روزانه می‌تواند منجر به عملکرد بهتر ذهن و هوش شود، ادامه داد: این موسسه از سال ۱۳۹۱ تاکنون براساس استانداردهای بین‌المللی محاسبات ذهن را از طریق چرتکه به کودکان آموزش می‌دهد.
تایوان، مالزی، تایلند، کانادا، هنگ‌کنگ، آمریکا، آفریقای جنوبی، ویتنام، کره جنوبی، لبنان، عربستان سعودی، استرالیا، هند، روسیه، چین، قزاقستان، امارات، ازبکستان، مصر، تاجیکستان، یمن و ایران اعضای انجمن جهانی پاما هستند.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*